CFR SA a transmis că trenul RE 13211 s-a format în staţia Piteşti din garnitura trenului RE 13245, care a ieşit din Depoul Basarab cu o întârziere de 17 minute, iar în gara Titu a anunţat defectarea locomotivei şi a staţionat încă 191 de minute până a ajuns o locomotivă de ajutor pentru continuarea călătoriei până la Piteşti. „Precizăm că în anumite zone de pe tronsonul Bucureşti – Piteşti, CFR SA desfăşoară lucrări de reparaţii de tip Quick Wins şi de reînnoire a suprastructurii căii, însă, după cum am informat public, prin intermediul comunicatelor de presă, întârzierile cauzate de aceste lucrări nu depăşesc, în general, 30 – 40 de minute. Transmitem scuze călătorilor care aveau bilete la trenul RE 13211 pentru întârzierea înregistrată la sosire în Gara de Nord, cu menţiunea că personalul feroviar al CFR SA depune permanent toate eforturile necesare pentru a reduce minutele de întârziere cauzate de lucrările la suprastructura căii. Nu putem interveni însă în cazul defectării locomotivelor”, au precizat reprezentanţii CFR SA.
La rândul său, CFR Călători precizează, într-o informare de presă, că pasagerii „nu au ajuns în 300 de minute la Bucureşti, ci într-un timp rezonabil”. „Referitor la informaţiile din mass-media potrivit cărora călătorii care circulau cu trenul RE 13211 pe ruta Piteşti – Bucureşti Nord au avut o întârziere de 300 de minute, CFR Călători face următoarele precizări: călătorii nu au ajuns în 300 de minute la Bucureşti, ci într-un timp rezonabil. Ei au fost preluaţi din staţia Piteşti în scurt timp de alte trenuri ale companiei, care aveau ca destinaţie Bucureşti Nord. Problemele care au afectat călătorii au fost cauzate atât de o defecţiune tehnică a locomotivei trenului RE 13211, cât şi a lucrărilor realizate de către CFR SA de înlocuire a şinelor de cale ferată. CFR Călători cere scuze pasagerilor afectaţi”, spune operatorul feroviar de transport public de călători.