Confruntarea Umbrelor: Agresiune și Terorizare în Educație
Într-un episod tulburător de violență care aruncă o lumină sumbră asupra climatului din unele instituții educaționale, o profesoară de la Școala Gimnazială Zamostea a ajuns la Urgențe și ulterior la medicul legist, după ce a fost agresată de directoarea instituției. Incidentul, care a escaladat dintr-un conflict aparent banal, ridică întrebări serioase despre natura puterii și abuzului în spațiile destinate formării umane.
Conform relatărilor victimei, directoarea a recurs la violență fizică în momentul în care profesoara a încercat să documenteze comportamentul agresiv al acesteia. „Țipa, amenința și am vrut să o filmez, moment în care s-a năpustit asupra mea”, a declarat profesoara pentru ziare.com. Dincolo de violența fizică, se pare că directoarea a încercat să manipuleze situația, simulând că a fost împinsă, în timp ce realitatea era cu totul alta.
Pe lângă acest incident izolat, profesoara a dezvăluit un șir lung de hărțuiri și amenințări care depășesc cadrul unui comportament acceptabil, mai ales într-un mediu educațional. „Actuala directoare m-a amenințat că îmi taie capul și mi-l înfige în gard. M-a umilit, mi-a subminat imaginea mea ca profesor”, a adăugat aceasta. Mai mult, se pare că aceste comportamente intimidante nu sunt noi, profesoara menționând că a fost urmărită și fotografiată în mod repetat, în diverse contexte private.
Reacția instituțiilor statului la aceste sesizări a fost una dezamăgitoare, conform spuselor profesoarei, care a semnalat lipsa unui răspuns adecvat chiar și după multiple plângeri la diverse autorități. „Dacă nu te-a bătut, e bine”, a fost răspunsul primit, până când, în cele din urmă, agresiunea fizică a avut loc. În urma incidentului, IPJ Suceava a declanșat cercetări pentru a investiga acuzațiile de lovire sau alte violențe.
Episodul de la Școala Gimnazială Zamostea nu este doar o reflectare a unui caz izolat, ci semnalează o problemă mult mai profundă și mai întunecată în sistemul educațional. Este un strigăt de alarmă despre cum autoritatea poate degenera în tiranie și cum instituțiile destinate să protejeze și să educe pot deveni scene ale opresiunii.